Waar zijn mijn fietsen?

Ik heb nooit een auto gehad, maar ben wel in het bezit van steeds meer fietsen.

Die fietsen staan op allerlei plaatsen, verspreid over Nederland. Het hangt er maar nét vanaf waar ik moet werken.

  1. Vandaag staat er één fiets in Beverwijk. Dat komt omdat ik morgenochtend in IJmuiden moet werken. Vanuit Beverwijk kan ik in een half uur bij de afspraak in IJmuiden zijn.
  2. Een andere fiets staat op station Amsterdam Sloterdijk. Die is voor afspraken in Amsterdam. Vanmiddag moet ik in Amsterdam Zuid aan het werk. Een half uur fietsen vanaf station Amsterdam Sloterdijk. Daarna parkeer ik de fiets op station Amsterdam Zuid. Dat is handig voor de eerstvolgende afspraak.
  3. Een derde fiets staat in Pingjum (Friesland). Hij stond eerder deze week in Harlingen, daarna in Franeker en hij eindigde de reis in Pingjum, 5 km. van de Kop van de Afsluitdijk. Omdat ik volgende week een cursus in Pingjum moet geven (net als in de afgelopen week) heb ik daar dan ook meteen een fiets bij de hand.
  4. Een vierde fiets staat op station Delft, gang 5 nummer 121. Die fiets is regelmatig in gebruik ten behoeve van familiebezoek. zowel door Tineke als door mij.
  5. De vijfde fiets is de stationsfiets voor de ritten heen en weer naar het station van Alkmaar. Die staat nu gewoon in de schuur.

Heel-veel-fietsenEén fiets is zoek. Hij stond geparkeerd in de fietsflat in Amsterdam. Het schijnt dat hij als wrak werd gezien. Ik moet toegeven: die fiets was niet meer in goede conditie. Er zaten nog wel twee wielen met banden aan, maar voor de rest waren de ritten door de stad een gok.

En als ik ergens geen fiets heb staan, dan staan er op heel veel stations OV-fietsen. 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

One thought on “Waar zijn mijn fietsen?”

  1. Ik heb zojuist eens hier in huis rondgekeken en ben ook maar aan het turven geslagen: ik kom dan op 1 weinig gebruikte fiets en 5 camera’s.

Geef een reactie

