Schokkende ervaring in huis

Het begon bij Tineke, maar nu heb ik er ook last van.

Dat hadden we niet eerder in huis, maar op dit moment is het erg lastig. Zodra we een ijzeren voorwerp aanraken krijgen we een schok. Ik durf bijna mijn handen niet meer te wassen, want het is alsof ik schrikdraad aanraak.

Het verschijnsel begon twee maanden geleden, toen we beiden de griep hadden. Alsof de koorts leidde tot elektrische ontlading. Maar de koorts is verdwenen en de schokken zijn gebleven.

Nu zouden deze schokken ook voordelen kunnen hebben. De beruchte elektro-shock uit het verleden is inmiddels vervangen door een wat meer gedoseerd exemplaar dat je hersenen een beetje door elkaar schudt waardoor je meteen wat minder last hebt van muizenissen in je hoofd. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik door deze schokken vanzelf minder pillen nodig heb (…).

Gelukkig kunnen we tegenwoordig via internet een schat aan ervaringskennis binnen halen. We zijn niet de enigen. Zo is er een mevrouw die bij Albert Heijn geen blikje meer aan durft te raken. In de Jumbo heeft ze nergens last van (…).

De oorzaken die worden aangedragen zijn legio. Synthetische vloerbedekking (we hebben een houten vloer), de bekleding van de meubels, te droge lucht (zou best kunnen), leren zolen of een aaibare poes. Tsja, Ringo wil dagelijks veelvuldig geaaid worden. Is hij dan de oorzaak? Maar waarom dan pas sinds dit voorjaar?

Eén advies wil ik jullie niet onthouden. Een mevrouw meldt dat ze sinds ze een punaise in de leren zool van haar rechterschoen heeft geprikt van alle statische ongemakken afgeholpen is. Zal ik dát maar eens proberen?

 

 

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

