Concert van Sela

De kerk lijkt niet zo groot, maar dat komt omdat de toren mist.

In werkelijkheid is de Grote of Sint Laurenskerk in Alkmaar een enorm kerkgebouw. Wereldberoemd bij orgelliefhebbers, vanwege de twee historische orgels.

De kerk wordt op zondag niet meer gebruikt voor kerkdiensten. Maar dinsdagavond zat het gebouw helemaal vol, vanwege een concert van Sela.

Sela Grote Kerk AlkmaarTwee uur lang konden we luisteren naar muziek in het teken van Goede Vrijdag en Pasen. Terwijl duistere krachten ook in West-Europa dood en verderf zaaien klonk er in deze monumentale kerk een boodschap van hoop. Uiteindelijk wint het licht het van de duisternis.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

