Waar wonen wij?

Winters Vermeer AlkmaarDit is de straat waar we sinds 2003 wonen.

We kwamen van een doorgangsweg in Den Helder. Eerst vonden we het hier zó stil dat we soms naar het raam liepen als er een auto langs kwam…

We verhuisden naar Alkmaar omdat ik in Amsterdam ging werken en Tineke in Den Helder bleef werken. Alkmaar was dus halverwege.

Inmiddels heb ik de meeste vaste werkuren in Amsterdam en in Harlingen. En Tineke is haar baan kwijt geraakt. Nu is Zwolle qua treinen weer meer in het midden. Maar als 65-plusser vanwege je werk nog een keer verkassen ligt ook niet zo voor de hand. Hoewel Hillary Clinton dat wel van plan schijnt te zijn. Die wil gewoon terug naar haar oude huis…

Vanmorgen lag er zowaar sneeuw in onze jaren ’30 woonstraat. Maart roert zijn staart… In 1979 moest ik op 15 maart nog door sneeuwduinen naar mijn werk fietsbaggeren. Dat zullen we wel niet meer meemaken.

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

