Vrouwenlogica

 

In mijn werk heb ik bijna alleen te maken met vrouwelijke medewerkers. De enige man die ik regelmatig tegen kom is onze kater Ringo. Maar die mist ook nog een onderdeel. Wat echte mannenlogica is en wat speciale vrouwenlogica is moet je mij dan ook niet vragen. compromis

Maar cabaretier Herman Finkers ontdekt regelmatig verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat is weliswaar op basis van een N = 1 onderzoek (zijn eigen vrouw).  Dus ik weet niet of je daaruit verschillen tussen mannen en vrouwen kunt generaliseren. Op basis van de ervaringen met zijn vrouw schrijft hij bepaalde kenmerken aan ‘de’ vrouw toe. En waarschijnlijk bedoelt hij daarmee dat mannen zo’n kenmerk niet vertonen.

Herman heeft zijn vrouw overigens op de ijsbaan ontmoet. Iedereen schaatst linksom op ijsbanen, maar in het dorp waar zij woont schaatsen ze rechtsom. Herman leek het leuk om een keer in dat dorp te gaan schaatsen. Na zijn schaatsen om te hebben gedaan sloeg hij linksaf. “Zo heb ik dus mijn vrouw ontmoet”. Persoonlijke ongelukken deden zich verder niet voor.

Dan nu eindelijk de logica: “Vrouwen hebben wel een logica, maar die logica is niet te volgen. Als ze in een romantische bui is noemt ze mij Herman, maar als ik iets voor haar moet doen waar ze zelf geen zin in heeft zegt ze ‘lieverd’ tegen mij. En vanmorgen lag er een briefje op de tafel: “Lieverd, wil je vandaag uit jezelf het gras gaan maaien?”

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

Geef een reactie

