Ziek

Tsja, dat duurt allemaal wel erg lang…

Na de zoveelste onrustige nacht (door de koorts) heeft de nachtzuster vanmorgen ook weer getempt: weer 38.7. Ruim een week achter elkaar pittige koorts. Ik doe dus behoorlijk mee aan de opwarming van de aarde.

De dokter constateerde allerlei ontstekingen en heeft mij van pillen voorzien die zouden moeten helpen, maar daar merk ik nog niets van.

Ondertussen dacht ik dat ik mooi de tijd had om van alles uit te gaan werken. Maar zelfs van het typen van één zin staat het zweet al op mijn rug.

man vrouw griepGa ik beneden op de bank zitten dan verval ik binnen 10 minuten in koortsdromen. Kijk ik naar de TV, dan gebeurt hetzelfde. Het hele Freudiaanse onderbewuste schiet door mijn hersenpan. Van de meeste dingen heb ik geen idee aan welke ervaring ze gekoppeld kunnen worden. Toch maar eens een psychotherapeutische droomuitlegger raadplegen…

In bed denk ik: ik moet er uit. In bed houd ik het niet lang uit, buiten het bed houd ik het niet lang vol.

Kortom: ik heb best met mezelf te doen. Morgen maar eens een beterschapskaart naar mezelf sturen.

Mijn moeder zaliger zei altijd: “Henk moet je niet binnen houden. Pas als hij weer naar buiten mag knapt hij weer op.” Misschien moet ik die uitspraak van mijn moeder maar eens op gaan volgen. Gewoon op de fiets stappen…

Auteur: henk50

Ik ben GZ-psycholoog. Sinds 1975 werk ik in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog.

4 thoughts on “Ziek”

  1. Wat vervelend vor je Henk. Als jij ziek bent, heb je het altijd extra te pakken.
    Gelukkig heb je een goede ‘zuster’.
    Net op tijd thuis om voor je te zorgen???
    Kan je niet dromen dat je lange fietstochten buiten in de sneeuw maakt?
    Heel veel beterschap!
    Ik ben al een week ‘sprakeloos’……
    Er heerst van alles.

Geef een reactie

