Sanomedia en de dode mus

Maandag heb ik bij Tros-Radar de suggestie gedaan om Sanomedia onder de koude douche te zetten.

Op dat moment was mijn oude web-log negen weken buiten westen en al ruim twee weken lang was er geen enkele nieuwe informatie beschikbaar. Bovendien had Sanomedia meerdere klachten (die ik schriftelijk had ingediend) genegeerd.

Dinsdag kwam er een bericht binnen met excuses, het aanbod om gratis drie maanden extra te webloggen en het aanbod voor een gratis jaarabonnement op een blad van Sanomedia.

Bovendien waren volgens dat bericht op dat moment bijna alle weblogs gemigreerd, dus was het reden voor een feestje.

Hoewel mijn leven niet afhangt van een weblog was ik toch wel blij. Een deel van de informatie op mijn oude weblog had ik zelfs nodig voor een cursus die ik ga geven. Ik had verzuimd om van die stukken een back-up te maken. Ik dacht dat de informatie bij een web-log beheerder veilig zou zijn, veiliger dan op mijn eigen PC die zomaar door de Spaanse griep getroffen zou kunnen worden.

Gisteren geprobeerd in te loggen. Nee dus. Vandaag weer geprobeerd in te loggen. Niet dus. Dan maar eens kijken wat de ervaringen van andere bloggers zijn. Want er bestaat een gezamenlijke klaagmuur. Een soort van lotgenoten-contact. Daar vind je ook adviezen hoe je toch oude blogs op de één of andere manier via allerlei omwegen op kunt vissen.

En wat blijkt: de hele Klaagmuur is verwijderd! Wat de oorzaak is weet ik niet. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Sanomedia wat te heet onder de voeten werd…

In ieder geval ben ik kennelijk weer blij gemaakt met een dode mus. Zoals de Grieken er niet in slagen om hun financieën op orde te maken, zo slaagt Sanomedia er kennelijk nog steeds niet in om zijn zaken op orde te stellen en om fatsoenlijk te communiceren met de klanten…

Auteur: henk50

Ik ben orthopedagoog/GZ-psycholoog. Vanaf 1975 heb ik gewerkt in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Schrijven is een hobby en een ontspanning voor mij, vandaar dat ik het niet kan laten om dagelijks iets te schrijven, meestal ook op mijn weblog. Omdat ik zo lang in 'de zorg' heb gewerkt heb ik veel zogenaamde casuïstiek ter beschikking. Soms gebruik ik voorbeelden uit de dagelijkse praktijk op mijn weblog, maar de beschrijvingen zijn altijd vermengd met andere -vaak gedateerde - verhalen. Er komen dus geen één-op-één verhalen voor. Dat zou ook niet mogen vanwege het beroepsgeheim. De namen die ik gebruik zijn altijd gefingeerd. De pedagogische en psychologische voorbeelden hebben dus wel enig waarheidsgehalte, maar ze hebben de pretentie om toch onherkenbaar te zijn. Mocht de lezer toch iemand herkennen, dan is dat waarschijnlijk toeval. Een enkele keer zijn voorbeelden van dialogen geheel gefingeerd. Uit de privésituatie wordt slechts zeer beperkt iets vermeld, waarbij ik met name zorgvuldig om ga met fotomateriaal. De namen van mensen die reageren worden nooit door mij doorgegeven aan derden, ze blijven in mijn afgesloten Wordpress-domein.

3 gedachten over “Sanomedia en de dode mus”

  1. De migratie van web(-)log.nl is ontaard in een ramp voor de klanten door twee oorzaken: 1) technische onderschatting van de klus en/of overschatting van de eigen capaciteiten, en 2) de rampzalige communicatie naar de klanten. Het tweede probleem is het schadelijkst voor de goodwill ten opzichte van Sanoma, want wordt ervaren als volstrekte onmacht van de klant in een afhankelijke positie, tegenover een arrogante en tartende (groep?) medewerker(s?) van de helpdesk. Geen adequate informatie verstrekken, maar wel hufterig reageren op terechte vragen. En blijkbaar volstrekte miscommunicatie binnen het migratie-team: Coen vraagt reacties via een update, en als je die geeft blaft (@#$%*) je af, en hangt een slachtofferig verhaal op van het bed nauwelijks zien en de handen nauwelijks van het toetsenbord krijgen om alles te repareren – maar diezelfde (@#$%*) is er bij vele schrijfwedstrijden wel steeds als eerste bij om een bijdrage te leveren en bij elke deelnemer te reageren… En ook al is dat een gedicht met strikt eindrijm, het rijmt voor geen meter…!

  2. Heel herkenbaar, al eerder werden mijn negatieve reacties van de site verwijderd terwijl er toch echt geen verkeerd woord was gevallen, dat overkwamen meerdere bloggers.
    Nee, van ‘weblog.nl’ heb ik echt mijn buik vol, de arrogantie vooral! Dan neem ik het maar op de koop toe dat ik alles kwijt ben wat ik in jaren bij hen geplaatst heb. Jammer maar helaas.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.